#Logo design, branding

Identyfikacja wizualna dla salonu Odnovva Beauty Lab

Salon beauty Odnovva to nowy punkt na mapie Krakowa. Do głównych usług tego miejsca należą m.in. kosmetologia, fryzjerstwo, czy medycyna estetyczna.

 

Właściciel zwrócił się do nas, by stworzyć świeży, elegancki wizerunek nowej marki. Jego celem było ożywienie własnej idei i do nas miało należeć to zadanie. Po ustaleniu z klientem, jakie są jego wymagania i upodobania rozpoczęliśmy proces kreatywny.

 

Do głównych wytycznych należał wstępnie narzucony kolor, z jakim marka będzie się utożsamiać. Po naszej stronie została cała reszta. Od researchu, po kolejne etapy wykonania identyfikacji wizualnej, tak by całość wyglądała spójnie z branżą beauty. Finalnie zależało nam na niepowtarzalności.

Kluczowy przekaz

Naszym zadaniem było stworzenie identyfikacji wizualnej dla nowo powstającego wtedy salonu Odnovva. Klient przekazał nam piękną wizję, z którą salon się utożsamia co przyniosło nam wiele pomysłów już na starcie. A to dopiero był początek.

 

Podczas realizacji skupialiśmy się na pokazaniu że piękno wywodzi się z wnętrza, że to jak postrzegamy to, co jest piękne, a co nam się nie podoba, w dużej mierze zależy od naszego charakteru, emocji, wydarzeń w życiu. Przedstawienie takiej wizji wymagało skupienia i zrozumienia potrzeb przyszłych konsumentów salonu.

 

Ostatecznie jednak po licznych propozycjach, dyskusjach oraz rzetelnych analizach postawiliśmy na elegancję i klasę, jednak z jasnym przekazem, że to miejsce jest ekskluzywne, ale dla każdego, tak aby wszyscy mogli poczuć się wyjątkowo.

Znak graficzny identyfikujący markę

Znak graficzny identyfikujący markę to jedna z pierwszych rzeczy, na jaką potencjalny klient zwróci uwagę.

 

Należy zrobić dogłębny research, aby po samym wyglądzie znaku firmowego ktoś był w stanie przypisać do niego odpowiednią branżę.

 

Jak już pisaliśmy wyżej – kierowaliśmy się elegancją i świeżością. To dokładnie te cechy, które klient chciał uwydatnić.

 

Po dogłębnych badaniach wyciągnęliśmy wnioski, że większość salonów beauty posiada znak graficzny w bardzo podobnych do siebie stylach (często powielany podobny krój typografii).

 

Rozwiązaliśmy to za pomocą nowoczesnego eleganckiego kroju, który zdecydowanie wybija się na tle konkurencji, ale jasno komunikuje, że jest to marka z segmentu beauty.

 

Zadbaliśmy także o funkcjonalność znaku firmowego.

Stworzyliśmy prosty znak, tak aby nie powodował problemów z użytecznością.

Dobór typografii

Znaki graficzne w branży beauty, którymi identyfikuje się konkurencja, są w głównej mierze oparte o szeryfowy krój pisma.

 

W naszej realizacji postawiliśmy na krój, który nie jest nudnym powieleniem istniejących już znaków graficznych.

 

Krój pisma, jaki wykorzystaliśmy pochodzi z rodziny Sans Serif. Wykorzystując nasze doświadczenie, dobraliśmy świetną, kontrastową typografię, która w dalszym ciągu wskazuje na markę z kategorii beauty, nadając jej niepowtarzalną świeżość i elegancję.

Symbolika kolorów - woda i ziemia

Kolory w identyfikacji nie są przypadkowe – mają one nawiązywać do odcieni wody, która według całej wizji salonu oczyszcza i odradza człowieka (stąd nazwa “Odnovva”).


Kolory zostały wybrane na podstawie wizualizacji wnętrza salonu, która wcześniej została nam przedstawiona. Projekt wnętrza uwzględnia kolory morskie.


Dodatkowo użyliśmy odcienia brązowego, którego metaforyczne złączenie z turkusem ma symbolizować odrodzenie (woda i ziemia).

Materiały identyfikacyjne

Aby miejsce było w pełni obrandowane należało wykonać materiały identyfikacyjne. Głównym efektem jaki chcieliśmy uzyskać była spójność względem wyglądu wnętrz. Odcień morski to motyw przewodni. Ma uspokajać i podtrzymywać ideę salonu. Wykorzystaliśmy ten kolor przy tworzeniu fartucha oraz plannera.

Strona internetowa

Ostatnim etapem było zaprojektowanie strony internetowej. Kolor przewodni i zdjęcia z salonu świetnie dopełniają całą identyfikację.

 

Tworząc stronę zachowaliśmy lekkość i minimalizm, dzięki temu trafnie nawiązuje do branży beauty.

Podoba Ci się nasza praca?