Copywriting

Copywriting to angielski termin określający usługi pisania tekstów na zlecenie. Według Wikipedii jest to etap artystyczny w procesie tworzenia reklamy. I chociaż oba te stwierdzenia są prawdziwe, to nie wystarczają w pełni do oddania istoty tej coraz popularniejszej profesji.

Dzisiejszy świat nazywany jest globalną wioską. Wynalezienie nowoczesnych mediów – w szczególności internetu – doprowadziło do połączenia odizolowanych społeczności w ogromną, związana milionami relacji sieć. W tym środowisku, którego ogromną część zajął sektor handlowo-usługowy najcenniejszym dobrem jest informacja – konkretna treść. Dlatego mówi się, o powstaniu społeczeństwa informacyjnego.

Na billboardzie czy w internecie nie można obejrzeć towaru, wziąć go do ręki, przetestować, tak jak możliwe jest to w sklepie. Dlatego kluczem do zdobycia zainteresowania jest opisanie go w sposób, który trafi do klienta – skuteczna reklama. Tym właśnie zajmują się copywriterzy. To oczywiste, że nie posiadają tak obszernych informacji dotyczących produktu jak jego producent. Ale posiadają dar słowa, umiejętność przekazania treści w formie, która trafi do klienta. Nie muszą znać wszystkich detali, a jedynie te, których może potrzebować klient, aby móc je przekonująco zaprezentować.

Tworzymy między innymi

Artykuły – do gazet, czasopism, na portale, blogi i gdziekolwiek okaże się to potrzebne – w praktycznie każdej tematyce. Na podst. podanych wytycznych lub w autorskiej formie. Copywriterzy to osoby o wszechstronnej wiedzy i ogromnych umiejętnościach researchu.

Opisy produktów – lub całych kategorii, np. dla sklepów internetowych. Analiza oferty zleceniodawcy pozwoli sprawnie wyłuskać i ciekawie zaprezentować najważniejsze cechy oferowanych towarów.Teksty na strony internetowe – nie tylko wspomniane artykuły, ale opisy zakładek, informacje „o nas”, reklamy, prezentacje, slogany i wszystko, czego tylko potrzeba.

Teksty SEO – treści oparte na frazach kluczowych, których zadaniem jest zdobycie wysokiego pozycjonowania, czyli częstotliwości i „wysokości” pojawiania w wynikach wyszukiwarek.