REALIZUJEMY WYŁĄCZNIE PROJEKTY Z BUDŻETEM + 100 000 PLN NETTO / NAJBLIŻSZY TERMIN +2 MIES.

Kod kreskowy na etykiecie, opakowaniu produktu

Każdy produkt na rynku powinien posiadać kod kreskowy, jeżeli stoisz przed decyzją zlecenia prac graficznych. Najpierw przeczytaj!
Photo by Blake Wisz @blakewisz on Unsplash
Warning: Undefined variable $custom_content in /usr/home/ryszarddanda/domains/yellowgray.pl/public_html/wp-content/themes/yellowgray/functions.php on line 378 Ostatnia aktualizacja z 26 kwietnia 2022

Kod kreskowy na produkcie to podstawa.

Jego wygenerowanie jest jedynie formalnością, którą wykonasz na stronie GS1PL.org.

Jeżeli po raz pierwszy wprowadzasz swój produkt na rynek i Twoim marzeniem jest sprzedawać go w sieciach handlowych, przez sieci partnerskie, market place jak np. Allegro.

To te miejsca będą od Ciebie wymagały, aby Twój produkt posiadał kod kreskowy. Dzięki niemu Twój produkt jest identyfikowany, dlatego wymagane jest, aby był on unikalny.

Kilka złych praktyk, które obserwujemy w kontakcie z klientami oraz w konsultacjach.

Tych rzeczy się wystrzegaj!

  1. Podczas prac nad etykietami, został użyty kod produktu innej firmy, najczęściej produktu konkurencji.
  2. “Pan wpisze cokolwiek” lub “Powiedziałem, żeby grafik wymyślił kod” – to drugi najczęściej popełniany błąd. Kod zawsze jest błędny, lub wskazuje na produkt konkurencji.
  3. Kod kreskowy został wygenerowany “taką czcionką” – bez zeskanowania tego kodu, aby sprawdzić, czy zakodowane w nim dane są poprawne. Najczęściej nie są.

Co się dzieje, gdy zastosuje się wymyślony kod lub błędny.

To zależy.

  • W przypadku systemu Allegro, Twój produkt może nie być możliwy do umieszczenia w sprzedaży. Allegro i inne market place (w tym m.in. Amazon) walczy z ‘podróbkami’. Twój produkt może zostać usunięty. Mimo tego, że jest zupełnie innym produktem.
  • Produkt może nie być możliwy do dodania w market place. Jeżeli Twój produkt jest z kategorii spożywczej, ale kod kreskowy ma z kategorii motoryzacji i według kodu jest tarczą hamulcową. Algorytmy mogą uniemożliwić jego dodanie, jednocześnie sprzedaży.
  • Jeżeli będziesz chciał nawiązać współpracę z siecią handlową, Twój produkt zostanie odrzucony na etapie sprawdzania jego poprawności, dokumentacji. Podobna sytuacja do punktu powyżej.
  • Jeżeli ktoś przygotował Ci etykiety lub opakowania produktu z niepoprawnym kodem kreskowym, czeka Cię wprowadzenie graficznej poprawki w projekt. Następnie ponowienie produkcji etykiet i opakowań.

Skąd pozyskać poprawny kod kreskowy?

Z organizacji, która tymi kodami zarządza. Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz na stronie GS1PL.org