REALIZUJEMY WYŁĄCZNIE PROJEKTY Z BUDŻETEM + 150 000 PLN NETTO / NAJBLIŻSZY TERMIN +8 MIES.
Chcesz stworzyć opakowanie, które przyciągnie wzrok Twoich konsumentów, ale nie wiesz, od czego zacząć?
lub
Produktom na półkach sklepowych czy w sklepach internetowych nieodłącznie towarzyszą opakowania, czy to w formie etykiety, czy przykładowo kartonowego pudełka.
Są one często pierwszymi punktami styku z klientem, zachęcają do zakupu, do zapoznania się produktem.
Zaprojektowanie takiego opakowania jest więc niezwykle istotne i składa się z wielu etapów i procesów.
Tym właśnie jest Product Packaging – procesem projektowaniem opakowania.
Wprowadzając na rynek nowy produkt musimy przede wszystkim wyróżnić się na tle obecnej już konkurencji, aby zostać zauważony przez konsumenta. Produkt powinien wpasować się w jego potrzeby. Być spójny z brandem oraz pozostałą gamą produktów.
Kolejno produkt musi wzbudzać emocje, by przykuć uwagę i zainteresować konsumenta produktem, co finalnie prowadzi do tego, że po niego sięgnie.
Przy tym wszystkim należy pamiętać o kosztach produkcji opakowania, jego późniejszym przechowywaniu czy dostarczaniu do konsumentów. Ważnym elementem są też restrykcje i ograniczenia w krajach, w którym produkt będzie dystrybuowany.
Wiele firm nie uwzględnia procesu produkcji oraz doboru materiałów już podczas projektowania opakowania, przez co, mimo że tworzą przyjazne dla oka prace, to ostatecznie powodują one nimi problemy w postaci wysokich kosztów produkcji opakowania, jego wysokiej wagi, sposobu transportu bądź dostawy, czy też po prostu znalezienia samego realizatora projektu.
W wielu przypadkach samo dobranie rodzaju etykiety jest już niezwykle istotne, przykładowo przy produktach, które wymagają niskich temperatur, źle dobrana etykieta może się odkleić lub zniekształcić.
Tak samo w przypadku produktów kosmetycznych, których używamy pod prysznicem, lub etykiet na opakowaniach kremów, które podczas używania mogą się brudzić i wyglądać nieestetycznie.
Po wprowadzeniu produktu na rynek może okazać się, że nie generuje on oczekiwanych zysków. Jednym z powodów może być błędnie zaprojektowane opakowanie.
Mimo że estetycznie mogło być na dobrym poziomie to nie dla docelowej grupy klientów lub stworzone na bazie przestarzałych trendów, które pogorszyły odbiór produktu.
Wtedy należy niezwłocznie zacząć od analizy sytuacji zastanej i rozpocząć profesjonalny proces projektowania opakowania, który jest bardzo podobny do tworzenia nowego opakowania.
Jak temu zaradzić?
Jak widać, proces projektowania dobrego opakowania to znacznie bardziej rozbudowany proces niż pierwotnie mógłby się wydawać.
Sama teoria może nie wystarczyć i przydatne jest w tym celu doświadczenie oraz praktyka. Proces projektowania zajmuje też czas, który jak wiemy jest niezwykle cenny.
Oferujemy więc swoje umiejętności i doświadczenie, by pomóc Ci stworzyć dobry i solidny, a przede wszystkim dochodowy projekt opakowania Twojego produktu.
Pozwól, że zaprezentujemy Ci, co możesz zyskać we współpracy z nami, oraz jak to będzie wyglądać.
Pomaga w podjęciu decyzji konsumenta o zakupie produktu dzięki oprawie graficznej, wyróżnieniu spośród innych na półkach sklepowych czy samej ergonomii.
Opakowanie to jeden z pierwszych kroków kontaktu z klientem, potrafi przyciągnąć konsumenta nawet pierwotnie niezainteresowanego produktem.
Spójność z istniejącym brandem pozwala podnieść prestiż opakowania i budować rozpoznawalność marki.
Dobrze widoczne, istotne elementy wpływają na lepszy odbiór produktu.
Niskie koszty produkcji oraz transportu, magazynowania czy dostawy.
Niektóre z powodów, po których można poznać dobry projekt opakowania:
Osiągamy to za pomocą m.in:
Poznaj nasz proces budowania opakowań i etykiet dla produktów
Jest to pierwszy etap działań dotyczących tworzenia projektu opakowania dla produktu, w którym poznajemy potrzeby, istotne założenia oraz cele, jakie ma spełniać projekt według klienta zlecającego realizację w naszej firmie. Zebrane dane służą jako wstępne zapoznanie się z produktem.
W tym etapie analizujemy przesłane przez klienta informacje oraz inne kluczowe materiały i załączniki.
Bazując na tych analizach, przeprowadzamy warsztat z klientem, na którym omawiamy wszelkie założenia tak, aby były jasne a określony cel pozwolił nam przejść do kolejnego etapu – badań i analiz ukierunkowanych w stronę projektu opakowania produktu.
Rozpoczynamy badania, które pozwolą nam dokładnie zbadać i określić potrzeby projektu opakowania produktu.
Tworzone są stosowne mood boardy, które uwzględniają produkty konkurencji oraz dobre i złe praktyki stosowane w innych opakowaniach produktów, co daje nam szeroką perspektywę wizji jak finalny produkt ma prezentować się po zakończeniu wszystkich prac kreatywnych.
Wszystko to jest niezbędne do poznania trendów, oczekiwań i potrzeb konsumentów finalnego produktu, na podstawie których określamy strategię działań związanych z budową projektu opakowania.
Na podstawie zebranych wcześniej informacji oraz wyniku zawartych w poprzednim etapie badań i analiz tworzymy kluczową dla projektu opakowania specyfikację. Wskazuje ona silne i słabe strony produktu nadając kierunek, w którym będzie podążać proces kreatywny.
Etap, w którym tworzymy koncepcje projektu opakowania opartą na “Specyfikacji projektu opakowania produktu” stworzonej w poprzednim etapie. Powstają stosowne do specyfikacji koncepcyjne szkice cyfrowe i fizyczne, które są podstawą do dalszych prac i rozwoju projektu opakowania produktu. Dobierane są kolory oraz kroje fontów, które w połączeniu mają budować większą świadomość o danym produkcie.
Stworzoną koncepcję poddajemy analizie pod względem założonych celów określonych w specyfikacji. Polega ona na weryfikacji odbioru czytelności oraz skojarzeń.
Przeprowadzenie testu jest zależne od specyfiki produktu, ale pozwala na weryfikację spójności projektu opakowania dla całej serii produktowej, jeśli taką posiada lub na wypadek, gdy będzie rozwijana o kolejne produkty i ich warianty (np. inne smaki, inne właściwości lub zastosowanie).
Akceptacja koncepcyjnego projektu opakowania zgodnego z wytycznymi zawartymi w specyfikacji projektu opakowania produktu (etap 5) oraz poprawny wynik testu (etap 6) pozwala na przekształcenie koncepcji we właściwy już projekt opakowania prezentowany później na mockup-ie, czyli możliwe oddającym realistycznym wydźwięk prototypie cyfrowym.
Przeprowadzamy warsztaty, na których prezentowany jest stworzony projekt opakowania. Omawiamy kluczowe aspekty projektu oraz rozwiązania stylistyczne. Wspólne warsztaty tworzą listę ewentualnych zmian i poprawek, które po przeprowadzeniu skróconej, powtórnej analizy zostają wprowadzone w fazach poprawkowych.
Jeden z ostatnich etapów tworzenia projektu opakowania produktu. Wszystkie zmiany oraz korekty, które zostały wprowadzone w poprzednim etapie, pozwalają na stworzenie finalnej wizualizacji cyfrowej.
Ułatwia ona późniejszą współpracę z innymi firmami realizującymi produkt (m.in. z drukarnią, z rozlewnią, z firma pakującą, etc.), prezentując im efekt końcowy dla spójnej wizji stworzonej projektu opakowania.
Stworzony projekt opakowania jest przygotowywany do dalszej realizacji zgodnie ze specyfikacją techniczną, która zostaje dostarczona od firmy realizującej opakowanie.
Etap, w którym przekazujemy cyfrowe pliki, zgodne z dostarczoną specyfikacją techniczną do produkcji opakowania, przygotowane w poprzednim etapie oraz cyfrowe pliki źródłowe. Jest to ostatni etap, a zarazem oficjalne zakończenie projektu.
Tak, otrzymasz od nas pliki źródłowe projektu.
Tak, minimalna wartość zamówienia to 2000 zł netto.
Finalny koszt ustalamy indywidualnie.
Tak, skontaktuj się z nami.
Tak, przyjmujemy płatności online przelewem. Jeżeli chcesz opłacić swoje zamówienie szybkimi płatnościami lub kartą – umożliwiamy taką opcję poprzez Stripe.
Tak, otrzymasz od nas fakturę VAT 23%, którą możesz wprowadzić w koszty firmy.
Tak. Jeżeli potrzebujesz, poinformuj nas o tym.
© 2021 Yellowgray Group sp. z o.o. / Polityka Prywatności / RODO & Informacje →