REALIZUJEMY WYŁĄCZNIE PROJEKTY Z BUDŻETEM + 140 000 PLN NETTO / NAJBLIŻSZY TERMIN +6 MIES.
REALIZUJEMY WYŁĄCZNIE PROJEKTY Z BUDŻETEM + 140 000 PLN NETTO / NAJBLIŻSZY TERMIN +6 MIES.
Wszystkie usługi projektowania graficznego
Wszystkie usługi programistyczne
Identyfikacja wizualna
Konsultacje
Zespół kreatywny
#Branding, product design, naming
Oliwa z oliwek to rarytas importowany prosto z kuchni śródziemnomorskiej. Jej zdrowotne właściwości są licznie udowodnione przez naukowców na całym świecie. Produkt ten nazywany jest często płynnym złotem.
Na polskim rynku znajdziemy wiele rodzajów oliwy z oliwek. Od tych tańszych po półki premium. Nasz klient skontaktował się z nami, ponieważ posiadając całą linię produkcyjną oliwy najwyższej jakości wytwarzaną lokalnie w Grecji, potrzebował równie jakościowej oprawy graficznej całej marki oraz jej produktów. W ofercie klienta miały pojawić się również miody oraz inne produkty premium z kuchni śródziemnomorskiej. Naszym zadaniem było zadbanie o wizualną część, aby wyśmienity smak darów natury przekładał się również na wyjątkowy branding wyróżniający się spójnością.
Do naszych obowiązków należało stworzenie nazwy oraz całą identyfikację od A do Z. Wprowadziliśmy na rynek zupełnie nową markę, mającą w swoich zasobach niepowtarzalne produkty prosto z mitologicznej Grecji.
Wygląd znaku graficznego musiał wpasować się w ramy premium. Przy doborze typografii skupiliśmy się, aby była czytelna i ponadczasowa (znak graficzny, który nie przeminie z czasem).
Zależało nam na tym, żeby znak identyfikacyjny był elastyczny i mógł wpasowywać się w różne rodzaje produktów.
Ostatecznie zdecydowaliśmy się na elegancki krój typografii z dodatkowym tagline’em, który ma nawiązywać do podpisu właściciela. Taki zabieg sprawia, że już po samym logotypie można markę utożsamić z byciem ludzkim i byciem dla ludzi.
Kolorystyka to część identyfikacji – bardzo ważna. Należało zrobić odpowiedni research, w ramach którego wybraliśmy cztery kolory przewodnie, z jakimi identyfikuje się marka.
Kolor biały wybraliśmy przez jego uniwersalność i symboliczną czystość. Dzięki temu produkty podświadomie będą się kojarzyć ze świeżością i lekkością.
W segmencie premium kolor czarny jest bardzo często używany. Czerń to po prostu klasyka sama w sobie. Nadaje projektom konkretne ramy i wygląd.
Z odcieniem złota kojarzony jest dostatek i stabilność. Użyliśmy tego koloru do uwypuklenia nazw produktów. Dzięki temu nadaliśmy produktom eleganckiego wyglądu godnego klasy premium.
Wisienką na torcie jest kolor szary. Zarezerwowaliśmy go specjalnie dla ilustracji, które przedstawiają greckich bogów. Mają wyglądać subtelnie i spójnie z resztą kompozycji.
Proces związany z tworzeniem nazw dla produktów Christos Matula był niezwykle kreatywny.
Według mitologii greckiej, każdy z bogów i bogiń posiada swoje unikatowe cechy. Zainspirowało nas to, aby trochę poszperać i okazało się, że niektóre z tożsamości pokrywają się wręcz idealnie z rodzajem produktów, jakie oferuje marka.
Spośród wielu postaci wybraliśmy imiona tych, których cechy wpasowały się perfekcyjnie w każdy z czterech rodzajów produktu.
Oliwa z oliwek od teraz nazywa się Demeter (bogini płodności ziemi i urodzaju), miód zyskał przydomek Hefajstos (bóg ognia, kowali i złotników), oliwki nazwaliśmy Gaja (bogini płodności i macierzyństwa), a wino – Dionizos (bóg płodności, dzikiej natury, winnej latorośli i wina).
Dzięki takiemu nazewnictwu udało nam się stworzyć większą więź między produktami a ich krajem pochodzenia. Marka od teraz łączy w sobie elementy historyczne, edukacyjne i jasno komunikuje, że produkty pochodzą z Grecji.
W przypadku projektowania etykiety na wino, powstawało wiele różnych wersji. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na użycie obrazu Gerard’a de Lairesse’a – Het feest van Bacchus z 1680 roku, który stworzył wyjątkowy klimat produktu premium. Dodatkowo dzieło wpasowało się idealnie w format jaki stworzyliśmy dla całej serii Christos Matula.
Używanie “blind testów” to znana metoda stosowana w celu zapoznania się z produktami, jakie oferuje marka. Dzięki temu, że konsument będzie mógł uprzednio sprawdzić jaką jakość ma dana rzecz, zakupy staną się konkretniejsze i atrakcyjniejsze.
Świadomość produktu zmniejsza szanse na niezadowolenie konsumenta i sprawi, że z większą chęcią wróci ponownie. By ulepszyć akcję promującą marki Christos Matula zaprojektowaliśmy kompaktowe sample miodu, oliwy i oliwek, do których następnie stworzyliśmy uniwersalny box. Zobaczcie efekty końcowe.
Na potrzeby identyfikacji wizualnej stworzyliśmy trzy projekty. Wizytówkę, schludny i elegancki fartuch dla pracowników oraz okleinę samochodu – jeżdżącą reklamę. Wszystkie te projekty wpasowują się w spójne ramy identyfikacji i są kropką nad „i” całego projektu Christos Matula.
Okleina samochodu dostawczego marki jest ważnym elementem systemu identyfikacji. Jest to dosłownie reklama na kółkach, która będzie widoczna w wielu lokalizacjach. Kluczowe było stworzenie projektu, który przyciągnie wzrok, wyróżni się na drodze i dobrze przekaże informacje.
Krzysztof Cholewa, Ryszard Dańda.
Case studies współtworzyła Wiktoria Budna
Skontaktuj się ze mną i opowiedz mi o swoich potrzebach podczas krótkiej 15-minutowej rozmowy. Tyle wystarczy, abyśmy wspólnie ustalili, jak możemy Ci pomóc.
© 2021 Yellowgray Group sp. z o.o. / Polityka Prywatności / RODO & Informacje →