REALIZUJEMY WYŁĄCZNIE PROJEKTY Z BUDŻETEM + 100 000 PLN NETTO / NAJBLIŻSZY TERMIN +2 MIES.

#Illustration, product design, packaging

Projekt talii kart dla MojeHobby

MojeHobby to internetowy sklep modelarski, który w swoim asortymencie posiada między innymi modele maszyn wojennych, oraz akcesoria związane z tamtymi czasami. Klient zwrócił się do nas z pomysłem na stworzenie talii kart, które miały być nowym gadżetem na sklep. Do naszego obowiązku należało zaprojektowanie od podstaw dokładnie pięćdziesiąt dwie karty.

 

Jako iż sklep jest znany głownie z modeli maszyn wojennych i ma na to ogromny popyt, zdecydowaliśmy, że talia kart również będzie związana z tym okresem. Zagłębiliśmy się w tematykę sklepu i mimo setek modeli i gadżetów nie znaleźliśmy nic z zakresu postaci II wojny światowej. Zainspirowało nas to, by wykorzystać tę lukę i tym samym użyć popularny temat do dalszego rozwoju i lepszej sprzedaży w sklepie.

Nie będzie nudno.

Jeżeli kiedykolwiek trzymałeś w swoich rękach typową talie kart to wiesz, że figury w talii mają własne nazwy i odpowiednią stylistykę graficzną. Są zazwyczaj mocno rozbudowane i z wieloma szczegółami. My widzieliśmy od początku, że nie chcemy podążać za schematem.

Zagłębiając się w temat, udało nam się stworzyć finalną wersję, którą poparł cały nasz team. Temat najbardziej kojarzył nam się z II wojna światową i w tym okresie się poruszaliśmy. Przeszukując zakątki internetu i innych dostępnych źródeł udało nam się stworzyć listę 16 istotnych postaci z tamtych czasów, które umiejscowiliśmy do poszczególnych figur w talii.

Dlaczego wybraliśmy te osoby?

Każda z figur w talii odpowiada danej grupie postaci. Przeszukując temat staraliśmy się dobrać persony względem rangi i funkcji odpowiadającej figurom w talii. 

 

Co to znaczy? Na miejsce asa stworzyliśmy grafiki postaci z branży lotnictwa. Znajdują się tam między innymi osoby z tytułem asa myśliwskiego. Miano króla otrzymali znani wojskowi z tytułami. Rolę dam przejęły kobiety, które osiągały sukcesy zawodowe i/lub wykazały się bohaterskim działaniem. Podobnie w przypadku waleta, są to persony prężnie działające na rzecz dobra społeczeństwa.

 

Każda z postaci, która spotkacie poniżej osiągnęła sukcesy w lotnictwie, dowodzeniu armią lub prężnie pomagała na rzecz ojczyzny. Zobacz poniżej, jak wyglądali bohaterowie II wojny światowej.

Od góry:

 

Irena Sendlerowa (dama), Stanisław Skalski (as), Jan Karski (walet), Wanda Gertz (dama), Tadeusz Zawadzki „Zośka” (walet), Władysław Anders (król), Hiroyoshi Nishizawa (as), Lidija Litwiak (as). 

Dlaczego taka stylistyka?

Wojna kojarzy nam się z szarymi barwami, nędzą i hałasem. My natomiast chcieliśmy, aby sama gra z wizerunkiem zasłużonych postaci przynosiła radość i pewnego rodzaju trybut w stronę ich poświęcenia. Dlatego też grafiki są świeże, jasne i niewinne. Rysowane są prostą kreską, z wykończeniem kolorystycznym spójnym dla każdej figury. Barwy są pastelowe i przyjemne dla oka. Dodatkowo zastosowaliśmy lekkie wyciągnięcie postaci poza ramy grafiki. Sprawia to wrażenie dynamiki, jak gdyby postać miała zaraz się poruszyć i coś nam przekazać.

Dlaczego każda z postaci ma rumieńce?

 

Wszyscy doskonale wiemy, że na koniec dnia, gdy ściągniemy maskę jesteśmy po prostu ludźmi z licznymi wadami i skruchą. Jest to wizualne ukazanie ludzkiej niewinności i przeżywania emocji, niezależnie po której stronie stoisz. Wojna była złym czasem dla wszystkich. Taki był nasz przekaz.

Porównanie postaci

Poniżej efekt tego jak z dokładnością oddaliśmy charakter i wygląd historycznych postaci.

Pierwsza myśl budzi kolejne

Powstało kilka konceptów. Bez nich nie doszlibyśmy do finalnej wersji. Zobacz jak kreował się zamysł tworzenia karty.

Dlaczego taka typografia?

Grafiki do talii powstawały jako pierwsze, to one miały być wyznacznikiem całej reszty. Zaprojektowane przez nas postacie były specjalnie rysowane prostym stylem, bez zbędnej sztukaterii, ponieważ takie było nasze założenie. Dopasowanie typografii polegało więc na tym, jak finalnie wyglądała grafika na karcie.

 

Zdecydowaliśmy się zatem na prosty font, lekko graficzny, ale przede wszystkim czytelny. Dodatkiem, na każdej z szesnastu kart figurowych, było dodanie imion i nazwisk analogicznie po dwóch stronach, tak by każdy był świadomy kim jest dana jednostka.

Prezentacja opakowania talii kart

Pudełko to pierwsze co widzimy kupując produkt. Należało pamiętać o spójności z powstałymi już kartami i zaprojektować opakowanie, które będzie równie ciekawe. Zastosowaliśmy czarne tło, które pięknie komponuje się z tylną grafiką karty.

Na przodzie umiejscowiliśmy trzy postacie z talii, jako pewnego rodzaju przedsmak tego, co konsument znajdzie w środku. W centrum znajduje się tytuł talii kart w odrębnym stylu typografii, a drobniejszą czcionką najważniejsze informacje, które ułożyliśmy w specjalnych miejscach. Finalny produkt prezentuje się nietypowo i ciekawie. Jest nowością na sklepie i zdecydowanie przykuwa uwagę konsumentów.

Koncepcja opakowania tali kart wydrukowana na twardym papierze to częsty zabieg, który stosujemy podczas projektowania opakowań. Stworzenie fizycznego prototypu pozwala nam na lepsze zwizualizowanie powstałego konceptu, oraz wyeliminowanie ewentualnych błędów, które nie zawsze są widoczne w płaskiej wizualizacji cyfrowej.

 

Powstały prototyp jest pierwszym realnym zderzeniem z finalnym już produktem, który świetnie obrazuje z jakimi emocjami spotka się potencjalny konsument.

Z jakimi wyzwaniami się zmierzyliśmy?

Projektując pełną talię kart najważniejsze było zachowanie jednakowej stylistyki. Tworząc grafiki znanych postaci z okresu II wojny światowej zadbaliśmy o to, by każda wpisywała się w stworzony pierwotnie styl. 

Podczas prac nad tym jak mają wyglądać owe persony i jak chcemy je pokazać powstało wiele konceptów. Pomogły nam one w późniejszym etapie tworzenia finalnej wersji kart. Największym wyzwaniem było ukazanie historycznych postaci z szarych, przestarzałych zdjęć w sposób niecodzienny i bardziej nowoczesny. Nie chcieliśmy powielać wojennej stylistyki, którą zna każdy. Pragnęliśmy stworzyć zupełnie nowe spojrzenie na zasłużone i znane postacie tamtego okresu i stworzyć pewnego rodzaju artystyczny hołd w stronę ich zaparcia i poświęcenia.

Ostatecznie projekt wyszedł tak jak zamierzaliśmy. Jest niespotykany i z pewnością wytwarza nowe spojrzenie w temacie ponurej wojny.

Podoba Ci się nasza praca?